That's me...


I'm a reserved person.
You cannot say you know me
if you meet me just once
or twice.

Sono  una persona riservata.
Non puoi dire di conoscermi
se mi hai incontrato solo una
o due volte.



I don't speak much.
I prefer to say things in
other ways.

Io non parlo molto.
Preferisco dire le cose
in altre maniere.



I'm a good listener,
people always
count on me.
But I find it difficult
to ask for help if I need it,
'cause I'm proud.

Sono una buona ascoltatrice,
le persone contano spesso su di me.
Ma io trovo difficile
chiedere aiuto quando ne ho bisogno,
perchè sono orgogliosa.




I always smile,
even if it's not a good day.
Only people who really know me
can feel that there's
something wrong.

Sorrido sempre,
anche se non è una buona giornata.
Solo le persone che mi conoscono
davvero riescono a capire
che c'è qualcosa che non va.


I know a lot of people,
but I have just few friends.
I think
friendship is a treasure.
I don't open my hearth
easly,
but when I do it
it's for all my life.
I give everything
to my friends,
but pretend the same.

Conosco un sacco di persone,
ma ho pochi amici.
Credo che l'amicizia sia un tesoro.
Non apro il mio cuore facilmente,
ma quando lo faccio è per
tutta la vita.
Io do tutto ai miei amici,
ma pretendo lo stesso.

credits

I'm totally honest.
I always say what
I have in my mind.
I'm not diplomatic.

Sono totalmente onesta.
Dico sempre quello
che penso.
Non sono diplomatica.

 
credits
Im' stubborn,
indipendent.
I love to be by myself.
I'm not afraid
of being lonely.

Sono testarda,
indipendete.
Amo stare per conto mio.
Non ho paura di stare
da sola.


I'm very sensitive.
Very, very sentitive.
You can hurt me even
without noticing it.

Sono molto sensibile.
Molto, molto sensibile.
Potresti ferirmi senza neanche
accorgentene.
credits

I decide in a minute
without too much thinking.
I face all my problems
without hiding myself
or postponing.

Decido in 1 minuto
senza pensare troppo.
Affronto i problemi
senza nascondermi e senza
procrastinare.

 

I walk slowly,
and try to smile to all
the people who haven't time
to look at all the beauties
around them.

Cammino piano
e cerco di sorridere
a tutte le persone che
non hanno il tempo
di guardare le
meraviglie che li circondano.
I'm sweet and caring,
but also strong
and determinate.
I know what I want
and I do everything
to get it.

Sono dolce e altruista,
ma anche forte
e determinata.
So cosa voglio e
faccio di tutto
per ottenerlo.
I'm ironic
and self ironic.
I love to laugh,
and to have fun!

Sono ironica
e auto-ironica.
Amo ridere e
divertirmi!

credits

Deep in my heart
I'm a true romantic
girl who cries watching
romantic movies.

Nel profondo del mio cuore
sono una romanticona
che piange ogni volta
che vede un film romantico.

I can't stand
hypocrisy,
superficiality,
insincerity.

Non sopporto
l'ipocrisia,
la superficialità,
la falsità.


credits

I don't care how you
are dressed.
I care who you are.

Non mi interessa come
sei vestito.
Mi interessa chi sei.




24 commenti

  1. Mi ritrovo nella tua descrizione quasi completamente.
    Bellissimo coming out e stupende le foto come sempre.
    Ti abbraccio

    RispondiElimina
  2. I loved this post...and the pictures to go with it...at this time of Lent, it sounds like a serious inner reflection...at least: that is what I will do now too

    beautiful post

    RispondiElimina
  3. Cara Mara, sembra scritto da me. Se avessi dovuto parlare di me avrei scritto le stesse cose, parola per parola, tranne un solo particolare : Solo le persone che mi conoscono davvero riescono a capire che c'è qualcosa che non va.Questa la cambierei in : neanche le persone che mi conoscono davvero riescono a capire che c'è qualcosa che non va.
    Stefy
    http://ilcastelloincantatato.blogspot.com/

    RispondiElimina
  4. Mara...scusa, posso intervenire?? Secondo me manca qualcosa! Hai dimenticato di dire che hai talento, buongusto, che sei molto educata e (seppure non diplomatica) molto attenta a chi ti circonda!
    Ovviamente mi permetto questa intrusione con un po'di ironia, nella tua splendida descrizione.
    You absolutely are one of my faves!!!
    Baci.
    Laura@RicevereconStile

    RispondiElimina
  5. Mi ci ritrovo al 99 per cento....complimenti per le foto sono bellissime.....bacio Anna

    RispondiElimina
  6. Grazie ragazze per i vostri commenti!
    @Anne Marie: yes, it'a inner reflection about my positive and negative aspects..
    @Laura: grazie per le tue parole!!! Non sai quanto sono rimasta in sospeso col dito sul tasto invio prima di pubblicare questo post! Ancora una volta, sono una persona riservata, ma dopo 1 anno di blog, mi sembrava doveroso parlare un po' di me. =)

    RispondiElimina
  7. I love this post Mara..I love to know more about you...beautiful written and so honest..

    Would love to meet you in real life..

    A big kiss,
    Rozmeen

    RispondiElimina
  8. Bellissimo Mara.... mi piace questa tua descrizione e condivido ogni cosa che hai detto!
    Un bacione
    Etta

    RispondiElimina
  9. Such a fun post and the pictures were just perfect! Your posts/blog always makes me smile so much!!
    hugs to you, sweetie!
    Terrell

    RispondiElimina
  10. Hi Mara
    What a sweet sweet post about you. The pictures are so feminine and delicate. There are very thought provoking suggestions in your post that we should remember to be away of...at least whenever we can.
    I'm glad I found your post...I was lost in blogland...
    I hope you'll come by and visit.
    Judi

    RispondiElimina
  11. Hi Mara I am glad I found your lovely blog! This post is amazing - every single word and every single image and I am sure you are one amazing woman

    RispondiElimina
  12. Beh... tanto piacere Mara! Anche io mi ritrovo molto nelle tue parole, soprattutto nel fatto che non sono diplomatica e nel rapporto con gli amici a cui do tutto e pretendo tutto... resto spesso delusa sotto questo aspetto e allora tiro una bella frenata e faccio qualche passo indietro... e non mi piace fare così ma lo faccio e mi fa soffrire molto... dovrei imparare a dosare i miei sentimenti...

    RispondiElimina
  13. Wow Mara! Great honest and open post, we are a lot the same, only I am not so reserved, hahaha, what you see is what you get with me, love this post! And some of the pictures are dead on with the words, great job! hugs, Maureen

    RispondiElimina
  14. How lovely to get to know you a little bit more Mara! You sound like someone we would all want as a best friend :-)

    ~ Clare x

    RispondiElimina
  15. BRAVO Mara....What a WONDERFUL Post....It WAS a little eerie for me though as it seemed you had taken my VERY OWN words & posted them here....I think you & I have MUCH in common my SWEET Friend....!

    Cheers for now,
    Tamarah xx

    RispondiElimina
  16. What a wonderfully worded reflection on your life, love it :)

    RispondiElimina
  17. Questo commento è stato eliminato dall'autore.

    RispondiElimina
  18. Abbiamo davvero tante cose in comune, e userei quasi le stesse frasi per parlare di me. E' stato come guardarsi allo specchio, è bello averti conosciuta un po' di più.

    Bacionixx

    RispondiElimina
  19. So glad to know you...just a bit more :)

    RispondiElimina
  20. Oh Mara I've missed you and your beautiful blog!

    I'm catching up with everyone on my Google reader now and I've loved watching everything happening with your home. I can't wait to see what you write on your fireplace wall!

    And thanks for this beautiful post!

    RispondiElimina
  21. That's so beautiful, Mara! I could have written mostly of those about myself too :) :)Have a great new week!

    Kristin xoxo

    RispondiElimina
  22. Solo oggi vedo questo post MERAVIGLIOSO hai descritto benissimo come mi sento anch'io. Grazie, grazie e ancora grazie.

    RispondiElimina
  23. I was reading line after line and it was like if you talking about me! I am so much like that, exactly like that in every line you wrote!

    Have a great week, my dear!

    RispondiElimina

Thank you for visiting me! All your comments make me happy! I will read each one carefully and respond to them!